Kvindelige Kunstneres Samfunds Udstilling
i Kunstindustrimuseet – 1926
Udstillingen var censureret, og udstillingskomitéen bestod af kunstnerne Bodil Müller, Ebba Carstensen, Astrid Holm, Marie Sandholt, Helga Møller og Elisabeth Neckelmann – formand for KKS, foruden Kunstindustrimuseets delegerede Sussanne Salomonsen. Komitéens medlemmer lagde i samtaler med pressen vægt på, at man nu havde samarbejdet i over et halvt år, og ikke én gang havde skændtes – dette var åbenbart et særtilfælde sammenlignet med de mandlige komitéer.
Den danske og svenske afdeling optog størstedelen af Kunstindustrimuseets lokaler, hver med over 200 genstande. De svenske deltagere havde fået statsstøtte, så de på bedste vis kunne repræsentere Sverige. I anmeldelsen fra Social-Demokraten fremhæves den svenske afdeling da også som udstillingens vinder, i sær når det gjaldt vævning.
Hvis man kigger ned over listen af danske deltagere ved udstillingen, er en stor del af dem mere eller mindre ukendte i dag. Dog ses navne som Olivia Holm-Møller. Ebba Carstensen, Anna E. Munch og Anne Marie Telmànyi (født Carl Nielsen).
Undervisningsministeren Nina Bang åbnede udstillingen med en tale om vigtigheden af kvindernes arbejde med den smagfulde udsmykning af hjemmene, der kan skabe ro i urolige tider, og det gode samarbejde mellem de skandinaviske lande. Udstillingen bød på store mængder af tekstil, foruden keramik, smykker, arbejder i elfenben og horn, skulptur m.m. Den omtales i pressen som en meget smuk udstilling.